sunnuntai 1. elokuuta 2010

Keskeneräisistä

Norman Mailer - Pyövelin laulu

Joo, mun on tunnustettava, että pääsin 800 sivulle asti kunnes tajusin, että tää on elämänkerta. Kaikki on totta, totisinta totta. Senpä tähden, mun täytyy alottaa tää alusta, koska se on vaan niin iso juttu. Tästä menee kaikki hienous ja rankkuus kun ei sitä tajunnu. Vaikka mulle yritettiin sitä sanoa, niin en ottanu sitä tietoa vastaan koska tää oli liian rankkaa ollakseen totta. Ja miten pelkistetysti kirjotettu. Ei mitenkään kaunistellen, vaan just niinku se on. Just sellasesta mä tykkään. Ihmisten väliset kanssakäymiset sais olla enemmän tän tekstin kaltasia, raakaa suoraa puhetta niin ettei jää mitään tulkinnan varaa. Mut toisaalta jotkut ihmiset ei kestä sellasta ja munkin pitää olla hienotunteinen muita kohtaan ja ottaa ne huomioon ennen ku rupeen laukoo totuuksia päin pläsiä.


F.E. Sillanpää - Silja nuorena nukkunut

Tän oon halunnu lukea jo jonkun aikaa. Mutta niinku kaikissa kirjoissa, mulle tulee stoppi jossain kohtaa. Ehkä sen takia niin moni on jääny kesken. En oikee tie mistä se voi johtua, mut jotenkin jos kirja ei mee nopeesti tai saa sitä luettua loppuun nopeesti, turhaudun enkä jaksais oikee keskittyy enää. Joo, ehkä mä en oo parhaimmilla lukufiiliksillä, mut haluaisin lukea ja nauttia lukemisesta. Jotenkin se ei nyt oo onnistunu viime aikoina.

Jane Austen - Emma

Tän jätin suosiolla kesken. Kun ei ollu Austen-fiilistä niin ei ollu. Ja nykyään suon itelleni sen, et voin jättää kirjan kesken ja palata siihen sitten kun tuntuu siltä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti