lauantai 12. joulukuuta 2009

Mary Higgins Clark - Kodin suojassa

"Liza Barton oli vain 10-vuotias, kun hän ampui vahingossa äitinsä yrittäessään pelastaa tätä isäpuolensa kynsistä. Hänet leimattiin kuitenkin mahdolliseksi tappajaksi. Päästäkseen uuden elämän alkuun hän sai adoptioperheen ja uuden Celia-nimen. 28-vuotiaana Celia onkin menesty- nyt sisustussuunnittelija Manhattanilla, naimisissa vanhemman leskimiehen kanssa ja Jack-pojan äiti.

Paria vuotta myöhemmin Celia on löytänyt uuden rakkaan kumppanin itselleen. Sulhanen Alex Nolan yllättää Celian ostamalla heille talon New Jerseystä. Mutta kauhukseen Celia huomaakin seisovansa vanhan kotinsa edessä - juuri sen talon, jonka kammottavat tapahtumat hän on halunnut unohtaa. Yhä enemmän alkaa ilmestyä myös merkkejä siitä, että monet tietävät hänen synkän salaisuutensa. Peli kovenee - se muuttuu elämän ja kuoleman kysymykseksi."

***

Voi herregud. En tie oliko kirjottajassa vika vai suomentajassa, mut jotenki oli tosi tuskallista luettavaa. Mut sisällöstä: sekava, henkilöt meni mulla sekasin ja kuka epäilee ja ketä ja ketä sinne syyttäjänvirastoon oikee kuulu ja ketä paikalliseen poliisiin. Okei, tekijää oli vaikee arvata koska se oli niin maalattu täydelliseks ettei kukaa olis osannu arvata sitä. Ja sit mua ärsytti se ettei Jeffin ja Celian väleistä ollu mitää vihjattu. Joten jotenki tosi kylmäks jätti taas kerran tämäkin. Liekö vika mussa, kun tuntuu et löydän pelkkiä vikoja kaikista tai kaikki on järjestelmällisesti perseestä? Miksköhän mä oon niin kriittinen? Kirjan täytyy olla TOSI hyvä, et se on mun mielestä hyvä. Ehkä mä oon lukenu liikaa..?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti